Voor medewerkers die nu al vaak de rol van gastheer of gastvrouw hebben
Medewerkers leveren de belangrijkste bijdrage aan de gastvrijheidsbeleving van gasten. Een goede gastheer is ook een echte vakman. Iemand die kennis van zaken heeft, vaardig is en dit in de praktijk laat zien. In deze opleiding focussen we ons op het gedrag van mensen en hoe mensen dingen ervaren.
In het kort
Leerweg / Niveau
Volwassenenonderwijs / Niveau 2Duur
1 jaarStartdatum
In overlegKosten
€ 2.599,-Vooropleiding
vmbo/mavoLestijden
Nader te bepalenLocatie
In overlegResultaat
- MBO-diploma
Inhoud opleiding
Ontwikkeling van gastheerschap is de focus tijdens deze opleiding, werken en denken vanuit het gastperspectief. Een goede gastheer is een echte vakman die zich telkens afvraagt: waar heeft mijn gast behoefte aan? Op welke manier kan ik dat het beste in mijn werkzaamheden passen? Iemand die kennis van zaken heeft, vaardig is en dit in de praktijk laat zien.
De opleiding combineert gastheerschap en vakmanschap en besteedt aandacht aan het gastheer zijn, aan samenwerken, verzorgen van eten en drinken, schoon en netjes houden van de omgeving en hotelmatig en servicegericht werken. Thema’s die in de opleiding aan bod komen:
Gastheerschap
- Persoonlijke ontwikkeling
- Gastpsychologie
- Samenwerken
Vakmanschap
- Voedings- & dieetleer
- Banqueting & catering
- Facilitaire dienstverlening
Generieke vakken
- Nederlands
- Rekenen
Toelatingseisen
Je wordt toegelaten tot de opleiding Medewerker Gastvrijheid in de Zorg met minimaal een afgeronde vmbo-(mavo) opleiding. Je werkt in de gastvrijheidsector of bij een (zorg)organisatie waarbij je de praktijkopdrachten kunt uitvoeren.
Studiebelasting
De opleiding is een intensief éénjarig bbl-traject.
- 30 - 35 (les)bijeenkomsten
- 13 begeleidingsgesprekken
- 4 tot 8 uur per week zelfstudie
- Intake en examinering
Certificering/diploma
Erkend mbo-diploma Facilitair Medewerker niveau 2 en een getuigschrift Gastheerschap.
Wil je meer weten over ons scholingsaanbod?
