klantcontact, servicegericht

Cedeo en ISO-norm 9001:2015 erkenning verlengd

ROC Midden Nederland is CEDEO erkend

Cedeo verlengt de erkenning weer met twee jaar tot april 2025 met opnieuw hoge scores op klanttevredenheid en kwaliteit. Ook de komende twee jaar is mbo voor professionals (voorheen Bedrijfsopleidingen) verzekerd van de erkenning van Cedeo. Uit het onderzoek door Cedeo onder opdrachtgevers blijken de sterke kanten van mbo voor professionals: flexibel, fijne samenwerkingspartner, klantgericht, concreet, persoonlijk contact, maatwerk, prettig in de communicatie en vlot en resultaatgericht. De manier waarop ROC Midden Nederland het contact met de opdrachtgevers onderhoudt en met hen meedenkt, valt positief op.

Onze accountmanagers in het bedrijfsleven

“Met het inzetten van accountmanagers, waardoor je een vast aanspreekpunt hebt, investeert het ROC in de contacten." Bij de vraag naar de sterke kanten van de opleidingsaanbieder, wijst men vooral naar de bereikbaarheid van de mensen van het ROC en de uitvoering van het traject zelf. Een greep uit de reacties: “ik heb goed contact met de accountmanager en we kunnen de administratie altijd goed bereiken”, “ik ben erg blij met de samenwerking, het maatwerk, de aanpak en de aandacht die ze geven aan het hele traject. Er zit een goede manager op die alles regelt en aanpakt. Het ROC is erg oplossingsgericht”, “de manier van omgang met de docenten verloopt heel goed”. “Het ROC is open en eerlijk en bereid om te helpen met alles en om problemen op te lossen als deze zich voordoen” en “zij voeren uit waar wij als opdrachtgever om vragen.”

Alle referenten geven aan dat zij zonder meer de maatwerkopleidingen van ROC Midden Nederland aan zouden bevelen bij anderen.

Cedeo is de onafhankelijk certificerende instantie voor organisaties actief op het gebied van de human resources improvement. Meer weten over Cedeo?

Ook de (nieuwe) ISO-norm behaald

ROC Midden Nederland is ISO9001 gecertificeerd

Mbo voor professionals is ook weer, nu met een nieuwe versterkte norm, genormeerd volgens de ISO-norm 9001:2015. Vanzelfsprekend zijn we trots. We doen het niet alleen goed op kwaliteit en klanttevredenheid, inhoud en het onderwijs, maar ook op de organisatie van het onderwijs.

De nieuwe normen maken een betere aansluiting op de strategie en ‘governance’ van organisaties mogelijk en zorgen voor een goede inbedding in de ‘normale’ bedrijfsvoering. Risicomanagement, compliance management en procesbeheersing zijn verankerd in de nieuwe ISO-normen, de contextanalyse zorgt voor externe gerichtheid en leiderschap neemt een veel prominentere plek in.

De belangrijkste vernieuwingen en eisen van ISO 9001:2015 op een rij

  1. Stakeholders identificeren en een duurzame win-win relatie ontwikkelen
  2. Risicomanagement gebruiken om processen te verbeteren
  3. Input en output definiëren, meten en continue verbetering van processen
  4. Kwaliteitshandboek eenvoudig en geïntegreerd
  5. Documentatie 
  6. Leiderschap en de verantwoordelijkheid van de directie
  7. De werkplek en werkomgeving continu verbeteren